INTERNAREA DE URGENTA
            Conform legii asigurarilor de sanatate, toti pacientii cu domiciliul 
              in Romania beneficiaza de asistenta medicala de urgenta gratuita. 
              Serviciile medicale sunt decontate de catre CNAS pe perioada de 
              urgenta, indiferent daca pacienții au sau nu calitatea de asigurat. 
              În cazul pacienților neasigurați încetarea / continuarea starii 
              de urgenta este certificata de medicul curant, este inscrisa in 
              FO si vizata de seful de sectie. 
              Pacientul neasigurat trebuie informat de incetarea starii de urgenta 
              si de obligativitatea de a-și clarifica situatia conform cu procedura 
              de mai jos. 
              Mentinerea acestuia in spital se face doar cu condiția plății cheltuielilor 
              de spitalizare in afara perioadei de urgenta in baza unui Angajament 
              de plata semnat de bolnav si contrasemnat de medical curant. Angajamentul 
              de plata se va depune de către asistenta șefă la oficiul juridic, 
              cu adresa de inaintare inregistrata la registratura spitalului. 
             INTERNAREA IN SPITALIZARE PROGRAMATA  CONTINUA / DE ZI
            Medicul curant are următoarele obligatii: 
              - Solicita biletul de trimitere de la medicul de familie. 
              - Informeza pacientul despre diagnostic si procedurile care urmeaza 
              sa fie efectuate. 
              - Informeaza pacientul privind capacitatea spitalului de a asigura 
              costurile tratamentului medical. 
            Pacientul : 
              Se prezinta la biroul de internari cu : 
              - Actul de identitate 
              - Biletul de internare semnat de medicul din ambulator 
              - Obligatoriu dovada calitatii de asigurat eliberat de CJAS de domiciliu 
              sau adeverinta de la locul de munca cu mentiunea ca s-a platit contributia 
              la C.A.S. 
              - Card de sanatate. 
            Biroul de internari: 
              - Daca pacientul NU se regaseste in baza de date, sau NU poate prezenta 
              dovada calitatii de asigurat va semna ANGAJAMENTUL DE PLATA (prin 
              acest document pacientul se angajeaza sa prezinte in timp util dovada 
              calitatii de asigurat sau sa achite cheltuielile de spitalizare); 
              pacientul este notat în foaia de observație ca "neasigurat/angajament 
              de plata". 
              - In cazul în care un pacient asigurat sau neasigurat solicită o 
              interven?ie medicală care nu se află pe lista serviciilor medicale 
              spitalicești decontate sistemul de asigurări sociale de sănătate, 
              pacientul va semna ANGAJAMENTUL DE PLATA a serviciilor solicitate 
              contra cost. 
              - Va preda in data de 25 ale lunii toate Angajamentele de plata 
              catre Serviciul Contabilitate cu adresa de inaintare conform modelului 
              anexat; 
              - Arhiveaza dovada calitatii de asigurat; 
              - Daca dovada este prezentata in timpul spitalizarii sau dupa externare 
              (in luna in care bolnavul a fost externat), la Biroul de internari, 
              dupa operarea in FO electronica a 
              schimbarii calitatii de asigurat, dovada se arhiveaza; 
              - Daca dovada de asigurat este prezentata in perioada urmatoare 
              lunii in care bolnavul a fost externat, dupa operarea in FO electronica 
              a calitatii de asigurat biroul de internar o va trimite biroului 
              contabilitate pentru ca neasiguratul sa fie scazut din evidentele 
              Contabile. 
            ANGAJAMENTUL DE PLATA: 
              Prin acest document pacientul se angajeaza: 
              - sa prezinte in timp util dovada calitatii de asigurat sau 
              - sa achite cheltuielile de spitalizare, daca nu poate face dovada 
              calitatii de asigurat sau ăn cazul în care solicita servicii medicale 
              contra cost. 
              Prezentarea dovezii calitatii de asigurat se face in timpul spitalizarii 
              sau dupa externare fara a depasi luna calendaristica a zilei externarii. 
              Dovada de asigurat se depune la biroul de internari sau la asistenta 
              sefa care are obligatia de a o transmite biroului de internari. 
              In sectie  Bolnavului neasigurat ajuns in sectie i se recomanda 
              sa prezinte dovada de asigurat pe timpul internarii. Asistenta sefa 
              va trimite dovada de asigurat biroului de internari, unde va urma 
              procedura prezentata mai sus. La fel va proceda cu dovada de asigurat 
              primita dupa externarea bolnavului. 
              Serviciul de statistica  Pina la data de 25 ale fiecarei luni verifica 
              in baza de date a spitalului situatia neasiguratilor din luna precedenta, 
              confruntind-o cu situatia validarilor primita de la Institutul DRG. 
              Dupa ce pune de acord cele doua situatii, intocmeste un tabel (conform 
              anexei) pe care il inainteaza atit biroului contabilitate, in vederea 
              inregistrarii neasiguratilor in evidentele contabile. 
              Biroul Contabilitate  Procedeaza la inregistrarea in contul sintetic 
              si analitic de Debitori a neasiguratilor in baza tabelului primit 
              de la Serviciul de statistica. 
              Opereaza incasarile de la bolnavii neasigurati si comunica trimestrial 
              conducerii unitatii situatia bolnavilor ramasi neasigurati. 
              Opereaza scoaterea din evidenta a bolnavilor neasigurati care au 
              prezentat ulterior dovada de asigurat, in baza dovezii primite de 
              la Biroul de internari. Ca si document justificativ de inregistrare, 
              anexeaza o copie a acestei dovezi, originalul predându-l la sectie 
              pentru a se atașa Foii de observatie a bolnavului. 
              Procedeaza la intocmirea formelor legale de urmarire a bolnavilor 
              neasigurati pentru recuperarea debitelor, in baza comunicarilor 
              de la Serviciul Statistica, respectiv de la Biroul Contabilitate. 
            OBLIGATII 
              1. MEDICUL CURANT IN AMBULATORUL DE SPECIALITATE 
              a. Comunica pacientului toate informatile necesare privind diagnosticul, 
              investigatiile necesare pentru precizarea diagnosticului, si manevrele 
              terapeutice. 
              b. Informeaza pacientul privind capacitatea spitalului de a asigura 
              costurile tratamentului medical 
              c. Comunica pacientului necesitatea de a fi asigurat, si optiunile 
              legate de calitatea de asigurat. 
              d. Completeaza biletul de internare 
            2. BIROUL DE INTERNARI 
              Verifica existenta documentelor necesare internarii: 
              - Carte de identitate 
              - Bilet de internare 
              - Document care atesta calitatea de asigurat, sau Angajamentul de 
              plata 
              - Card de sanatate 
               Obiecte necesare la internare: (se comunica pacientului) 
              Informarea se face la biroul de internari sau asistenta care va 
              prelua pacientul pe sectie cu urmatorul text: 
              Obiectele si materialele necesare igienei dvs. personale in spital: 
            
              -  Crema si aparat de barbierit ; 
 
              -  Pieptene si perie de par ; 
 
              -  Prosop, burete si sapun ; 
 
              -  Periuta si pasta de dinti ; 
 
              -  Pijamale / camasa de noapte ; 
 
              -  Halat si papuci ; 
 
             
             Daca nu le detineti, sau le-ati uitat acasa, sau nu au putut fi 
              aduse datorita starii dvs. de urgenta, ele pot fi aduse cat mai 
              repede de un apartinator, sau pot fi cumparate cu preturi accesibile 
              de la magazinele functionale din spital.  
              Obiectele de valoare nu se pastreaza cu dvs. in spital: Spitalul 
              nu îi asuma responsabilitatea pentru obiectele de valoare ca de 
              exemplu bani, bijuterii si alte bunuri personale. Pacienii sunt 
              rugati sa trimita acasa prin intermediul rudelor bunurile personale, 
              inclusiv obiectele de valoare, bijuteriile si documentele importante. 
              Pastrati numai sume mici de bani (suficienti pentru cheltuieli zilnice, 
              sau eventual pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de drumul 
              de intoarcere de la spital acasa).  
              Nu uitati! Comunicati personalului spitalului numele, adresa si 
              numarul de contact ale rudei dvs. cea mai apropiata.  
            Programarea pentru internare:
            Internarea pe sectie se poate face: 
              - imediat, in urma consultului de specialitate din ambulator 
              - programat, in cazul in care nu este posibilă asigurarea internarii 
              din cauza incapacități de asigurare a conditiilor de internare (conditii 
              hoteliere sau conditii tehnice medicale  gradul de utilizare a 
              echipamentelor, in special de iradiere)  
            In cazul transferului pacientului de pe o sectie pe alta se face 
              cu acordul medicului sef de sectie in baza protocolului de transfer. 
            Boala cronica este aceea care nu pune in pericol 
              viata pacientului. Astfel, in cazul unui bolnav cronic există doua 
              posibilităti  fie este tratat imediat si atunci plăteste, fie beneficiaza 
              de fondurile sistemului de asigurari de sănătate din Romania, dar 
              se inscrie pe o lista de așteptare. Lista de așteptare se crează 
              dupa o programare realizata de medic.  
            Un bolnav cronic care se prezinta la control, avînd eventual si 
              dureri, poate fi amanat pentru internare, dacă medicul curant consideră 
              acest lucru, ori daca sectia în care bolnavul solicită internarea 
              este aglomerata.  
              Exceptie la programare fac urgentele care nu suporta nici o amanare. 
               
              Programarea pentru bolnavii cronici trebuie să asigure evitarea 
              aglomerarilor din spital si, implicit, disconfortului pacientilor. 
            Lista de asteptare a fiecarei sectii este gestionată de catre medicul 
              sef al sectiei si informează continuu asistenta sefa. Aceasta lista 
              contine datele pentru identificarea pacientului, datele medicale 
              esentiale si data programarii pentru internare cu perioada estimata 
              de spitalizare.  
            Regulile de gestionare a listelor asteptare/programare 
              Înscrierile pe listele de asteptare se fac prin acordul pacientului 
              pe baza informarii adecvate, iar indicațiile si contraindicațiile 
              tratamentului, precum si inscrierea sau stergerea de pe lista de 
              asteptare sunt inițiate de medicul curant. 
              Administrarea listei de asteptare/programare se face tinand cont 
              de  
              - cicliciltatea tratamentului pe care il urmează pacientul,  
              - in baza evidentei paturilor disponibile la nivel de sectie, 
              Pacientii de pe listele de asteptare trebuie să beneficieze de îngrijire 
              în ordinea recomandarilor de specialitate, bazate pe rezultatele 
              preconizate. Daca aspectele mentionate mai sus nu se pot diferenția, 
              atunci îngrijirea trebuie acordată in ordinea cronologică a înscrierilor. 
              Ordinea pacientilor pe lista de asteptare poate fi modificată în 
              cazul în care starea pacientului se schimbă, sau apar alte nevoi 
              de ingrijire, dar acest lucru nu poate defavoriza starea pacientilor 
              aflați inaintea acestuia. 
              Medicul sef al fiecăre sectii poate desemna o persoană responsabilă 
              pentru administrarea listei, care inregistreaza datele pacientilor 
              in conformitate cu informatile primite de la medicul curant, si 
              conform legii se publică pe site-ul spitalului.  
              Daca medicul curant al unui pacient observă, în urma consultării 
              sau in baza declaratiei pacientului, ca acesta nu este apt pentru 
              ingrijiri în momentul specificat pe listă, este obligat sa raporteze 
              imediat persoanei care gestioneaza lista. 
              Daca pacientul este apt de ingrijire trebuie programat in cel mai 
              scurt timp. 
              Medicul curant comunică disponibilitatea pacientului celui care 
              gestionează lista de așteptare, după care, de comun acord cu medicul 
              curant, se stabilește o nouă dată pentru consultație.  
              Persoana responsabilă pentru gestionarea listei de așteptare va 
              publica pe site informația din care să reiasă în mod concret posibilitatea 
              de a indentifica locul ocupat de pacienți pe lista de așteptare. 
              Obligativitatea gestionării listei de așteptare nu afectează dreptul 
              spitalului de a asigura servicii de îngrijire a sănătății conform 
              planului propriu de planificare, în cazul în care acestea sunt altele 
              decât cele de pe lista de așteptare. Dacă spitalul are o listă de 
              așteptare, aceasta trebuie gestionată conform regulilor listei de 
              așteptare instituționale. 
            Reguli de vizitare 
              Grija fata de pacieni este prima preocupare a spitalului nostru. 
              Pentru a optimiza serviciile medicale si de asistenta , vizitarea 
              pacienilor este limitata la un anumit program si de aceea îi rugm 
              pe pacieniti si pe vizitatori sa respecte orele de vizita dupa cum 
              urmeaza: 
              Accesul liber zilnic intre orele 15.00-17.00 si sambata duminica 
              orele 10.00-12.00 si 15.00-17.00. 
              Vizitele sunt restricionate în afara orelor de mai sus. 
              Vizitele care se fac în afara acestui program, numai in cazuri speciale, 
              pot fi stabilite cu personalul medical al sectiei (medicul sef de 
              sectie, medicul curant, sau asistenta de salon). În interesul securitatii, 
              combaterii si prevenirii incendiilor si din cauza spatiului redus 
              al sectiei, uneori vizitatorilor li se poate cere sa praseasca spitalul. 
              Doar cel mult doua persoane pot vizita un pacient în acelai timp. 
              Aceasta problema ramâne la decizia medicului sef al fiecarei sectii. 
              Copiii care îsi viziteaza rudele în spital trebuie sa fie însoiti 
              si supravegheati tot timpul de catre un adult. 
              Vizitatorilor li se va cere sa plece imediat dupa ora 17:00 si numai 
              prin holul principal de la intrare, astfel încât sa se permita personalului 
              sa pregateasca pacienii pentru noapte. Vizitatorilor si rudelor 
              li se cere sa sprijine personalul pentru a se asigura ca toti vizitatorii 
              pleaca în momentul în care li s-a cerut acest lucru. 
              Vizitatorilor li se cere sa ia la cunostinta regulile de igiena 
              a mâinilor si sa accepte sfaturile personalului din spital în legtura 
              cu protocolul de tinere sub control a infectiilor, ca de exemplu 
              gastroenterita virala (sa poarte îmbracaminte de protectie pe care 
              au primit-o de la dispecerat cand au intrat in spital, sa se spele 
              pe mâini etc.). Daca sunteti racit, aveti gripa sau nu va simtiti 
              bine, este indicat sa nu faceti vizite in spital. 
              Reguli speciale de vizitare 
              Puteti obtine aprobari speciale pentru vizite în afara programului 
              obisnuit de la medicul sef de sectie în cauza. Aprobarile sunt acordate 
              numai în cazuri de boli grave sau pentru a nu îngreuna situatia 
              rudelor.  
              Securitatea mediului spitalicesc 
              Folosirea telefoanelor mobile sau a statiilor de emisie-recepie 
              este interzisa la etajele cu pacienti sau în preajma zonelor de 
              tratament a acestora deoarece interferenele electromagnetice pot 
              bruia echipamentul medical esential care monitorizeaza starea pacienilor. 
              Folosirea telefoanelor mobile cu camera foto este strict interzisa. 
              Folosirea camerelor video în scopul filmarii este strict interzisa. 
              În anumite situatii, acest lucru poate fi permis numai cu aprobare, 
              iar o asistenta sau alt membru al personalului va monitoriza filmarea. 
              Va rugam sa luati la cunostinta faptul ca un comportament neadecvat 
              din partea rudelor sau pacienilor nu va fi tolerat. În cazul unei 
              astfel de situatii, paza sau gardianul vor fi chemati. 
              Coborarea/Preluarea pacientilor 
              Va rugam sa luati la cunostinta ca preluarile cu targa, sau scaunul 
              cu rotile sunt disponibile atat la intrarea unde exista si acces 
              pentru autosanitarele ce se adreseaza Camerei de garda cat si la 
              intrarea prin Ambulatorul de Specialitate .  
             
             
                
             |